تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

۹ درصد از ترانزیت زمینی کشور از طریق مرزهای زمینی استان انجام می‌گیرد

  • کد خبر : 14861
  • 06 خرداد 1399 - 11:25
۹ درصد از ترانزیت زمینی کشور از طریق مرزهای زمینی استان انجام می‌گیرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۹ درصد از کل ترانزیت زمینی کشور از طریق مرزهای زمینی آذربایجان‌غربی انجام می‌گیرد.

ارسلان شکری با بیان اینکه ۹ درصد از کل ترانزیت زمینی کشور از طریق مرزهای زمینی آذربایجان‌غربی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: براساس آمارهای رسمی ۹۰ درصد واردات جاده‌ای کالاهای حجمی غیرنفتی و همچنین ۲۵ درصد صادرات جاده‌ای کالاهای حجمی غیرنفتی کشور از طریق مرزها و پایانه‌های مرزی استان آذربایجان‌غربی انجام می‌شود.

وی افزود:این میزان ترانزیت ضرورت توجه به توسعه زیرساخت‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی و اختصاص اعتبارات استانی و ملی را مطالبه می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: توسعه کریدورهای دسترسی به پایانه‌های مرزی به ویژه کریدور بندر امام خمینی (ره) به پایانه مرزی بازرگان در استان با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد ریال به صورت مشارکتی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، اداره کل راه و شهرسازی استان و منطقه آزاد تجاری ماکو در حال پیگیری و انجام است.

با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی استان و ضدعفونی در گیت‌های ورودی و خروجی و مکاتبات با اداره بهداشت و درمان استان و استقرار نماینده این اداره جهت کنترل موارد بهداشتی در پایانه‌های مرزی، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آمادگی همکاری برای فراهم کردن شرایط معاینه و تست سلامت بهداشتی رانندگان و اجرای مقررات و پروتکل‌های بهداشتی کشورهای مقابل با همکاری اداره بهداشت و درمان استان را دارد.

شکری با اعلام اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی استان، گفت: توسعه سالن تجاری پایانه مرزی بازرگان، تکمیل سالن مسافری و محوطه سازی پایانه مرزی سرو، احداث و تکمیل پایانه‌های تجاری و مسافری و محوطه سازی در پایانه‌های مرزی رازی و تمرچین و پروژه‌های مسیر دسترسی به بازارچه شیخ سیلو و پیر احمد و نیز سالن موقت تجاری در کیله سردشت از جمله عملیات توسعه ای انجام‌شده در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی را شامل می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.