صادق اسمعیلزاده بیان کرد: این امر با هدف حذف تدریجی دفترچههای درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمهشدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبان به شعب و کارگزاریهای رسمی سازمان صورت گرفته است.
وی با اشاره به را هاندازی سیستمهای نوین غیر حضوری و الکترونیکی افزود: در راستای گسترش خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان به شعب، بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمهشدگان با استفاده از یکی از روشهای جایگزین و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir وdarman.tamin.ir و eservices.tamin.ir انجام میشود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان تصریح کرد: سامانههای چهار گانه استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد، دارا بودن یا نبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کدرهگیری نیز برای آنان صادر میکند.
اسمعیلزاده خاطرنشان کرد: در این سامانه برای شخص بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیشبینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام میشود.
وی اظهارداشت: در صورتی که بیمه شده و مستمریبگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، میتواند از طریق تماس با سامانه ۱۴۲۰ سازمان تامیناجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.
انتهای پیام