تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

آذربایجان‌غربی ۲.۷میلیون هکتاراراضی ملی دارد

  • کد خبر : 13052
  • 08 بهمن 1398 - 7:56
آذربایجان‌غربی ۲.۷میلیون هکتاراراضی ملی دارد
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی 2.7میلیون هکتاراراضی ملی دارد

مهدی سرخوش در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان امور اراضی بیان کرد: از محل درآمد امور اراضی کشاورزی استان ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به خزانه دولت واریز شده که از این میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از فروش اراضی ملی و ۷۵۰ میلیون از طریق اجاره اراضی ملی بوده است.

 

وی  با اشاره به اهمیت خاک و اینکه حفظ کاربری امور اراضی کشاورزی ضرورت اساسی بوده و در سال‌های اخیر تخریب ‌های بی رویه شده است، افزود: برای حفظ هرچه بهتر امور اراضی مستلزم همکاری مردم و تمام ارکان دولت بوده و زمینه آن همکاری مردم و رسانه برای فرهنگ سازی و آگاه سازی بوده است.

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد:به طور تقریبی از ۱۶۵میلیون هکتار وسعت کشور ۱۴ درصد به عنوان اراضی کشاورزی است، و قابلیت کشاورزی در این سطح را دارد اما این مقدار درصد پایینی است و با این وجود آذربایجان‌غربی به عنوان قطب کشاورزی محسوب شده و در بین استان‌ها در رده های بالایی از لحاظ سطح زیر کشت قرار دارد.

 

سرخوش خاطر نشان کرد: آذربایجان‌غربی ۲.۷میلیون هکتاراراضی ملی دارد که نزدیک به یک میلیون هکتار از آن اراضی کشاورزی بوده و از این میزان ۴۰۰هزار هکتار اراضی آبی و ۶۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و ۱۱۰ هزار هکتار اراضی باغی را شامل می‌شود در این راستا اهمیت خاک و اراضی کشاورزی در زمینه استقلال اقتصادی و تامین امنیت غذایی و سلامت مردم ضرورت و واجب اساسی است.

 

وی با اشاره به تجمیع اراضی کشاورزی و تبدیل به قطعات بزرگ مقیاس اظهار داشت:دولت برای جلوگیری از خرد شدن زمین‌های کشاورزی مشوق‌های پیش بینی کرده است که طی این مصوبه کسانی که اقدام به تجمیع زمین های کشاورزی خرد کند در صدور سند برای اراضی هزینه ای از اداره ثبت دریافت نخواهد کرد ودر اجرای آبیاری‌های تحت فشار در اولویت خواهند بود و حداکثر هزینه های آبیاری‌های تحت فشار را دولت پرداخت می کند و تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته خواهدشد.

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مستاجرین اراضی ملی اگر اجاره معوقه خود را تاپایان سال ۹۸ پرداخت کنند معاف از خسارت تاخیر در تعدیه می شوند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.