تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان به «شبکه ملی ‏اطلاعات» ‎

  • کد خبر : 17442
  • 25 آبان 1399 - 10:05
اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان به «شبکه ملی ‏اطلاعات» ‎
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: در صورت تامین تجهیزات، تا پایان سال جاری زیرساخت ارتباطی تمام روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی ‏اطلاعات متصل می‌‏شوند‎.

قاسم جلیلی نژاد با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار داشت: در صورت تامین تجهیزات، تا پایان سال جاری زیرساخت ارتباطی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی ‏اطلاعات متصل می ‏شوند‎.
وی تصریح کرد: تاکنون از ۲ هزار و ۱۳ مدرسه روستایی استان، یک هزار و ۷۹۹ مدرسه ‏روستایی از طریق سرویس اینترنت ثابت، تلفن همراه و‌ های وب به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند‎.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: به منظور کمک به تسریع در انجام پروژه های فعال در حوزه فاوای استان، از کسب و کارهای این بخش با ارائه تسهیلاتی کم بهره در قالب هفت طرح حمایت می کنیم.
جلیلی نژاد ادامه داد: این تسهیلات از محل وام وجوه اداره شده به تمام شرکت های خصوصی و تعاونی های دارای قرارداد فعال در این حوزه با دستگاه های دولتی و عمومی پرداخت می شود.
وی افزود: این تسهیلات برای تولید برنامه‌های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار می شود.
مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی تصریح کرد: وجوهی که پرداخت می شود، برای حمایت از تحقیقات، طرح‌های توسعه‌ای، اشتغال آفرینی و یا صادرات کالا و خدمات اختصاص یافته است.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.