تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

اختصاص۲۰ میلیارد تومان خسارت به هنرمندان آسیب‌دیده حاصل از کرونا در استان

  • کد خبر : 15024
  • 17 خرداد 1399 - 9:03
اختصاص۲۰  میلیارد تومان خسارت به هنرمندان آسیب‌دیده حاصل از کرونا در استان
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا رقمی بالغ بر ۹۷۰ میلیارد تومان در سطح کشور برای اصحاب فرهنگ و رسانه که به سبب این بیماری متضرر شده‌اند اختصاص یافته که سهم آذربایجان‌غربی ۲۰ میلیارد تومان است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا رقمی بالغ بر ۹۷۰ میلیارد تومان در سطح کشور برای اصحاب فرهنگ و رسانه که به سبب این بیماری متضرر شده‌اند اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در این راستا سهم آذربایجان‌غربی نیز بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است که برآورد خسارت کانون‌ها، موسسات، انجمن‌ها و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در وهله نخست ۱۱ میلیارد تومان بود که پس از ارزیابی دقیق ارقام تصحیح شد و رقم ۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و اگر اعتبارات مربوطه تخصیص یابد، به آذربایجان‌غربی نیز تعلق می‌گیرد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی افزود: این موضوع نیز تنها از طریق وزارت ارشاد پیگیری نمی‌شود بلکه با معاونت امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی و با وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی نیز در میان گذارده شده که اگر کسی مشمول یارانه و خدمات درمانی باشد از آن استفاده کند.

خدایاری با اشاره به راهکار تشخیص هنرمندان خسارت دیده، خاطرنشان کرد: برآورد خسارت براساس میزان عوایدی که افراد در زمان پیش از شیوع کرونا حاصل می‌کردند ارزیابی می‌شود و حتی با هنرمندان و اصحاب فرهنگ نیز گفت‌وگو شده و میزان خسارت بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه به غیر از انجمن نمایشی استان، با تمامی اصناف جلسات مشترک برگزار شده است اظهار داشت: در کنار آن تبدیل افکار و رایزنی و همفکری که در زمان کرونا چه فعالیتی انجام داده و با چه تنگناهایی روبه‌رو شدند به‌صورت میدانی از کتابفروشی‌ها، نویسنده‌ها و اساتید موسیقی بررسی شده است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی با اشاره به معافیت سه ماهه بیمه هنرمندان ادامه داد: در این زمینه مقرر شد تا بیمه پرداخت نشود حتی آنهایی که پرداخت نکرده‌اند قرار است سه ماهه فروردین، اردیبهشت و خرداد را پرداخت نکنند و در واقع سه ماه بخشودگی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.