تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

برنامه های هفته ملی کودک امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 16802
  • 10 مهر 1399 - 8:18
برنامه های هفته ملی کودک امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود
برنامه‌های هفته ملی کودک امسال از روز ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و تا روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری گوروش، حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون اظهارداشت: این برنامه‌ها امسال با توجه به هم‌زمانی با اربعین حسینی رنگ ‌و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته است و در عین حال با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور تمامی برنامه‌ها به‌صورت مجازی اجرا و ارایه می‌شود.
وی با بیان این‌که هفته ملی کودک و ۱۶ مهر به‌عنوان روز جهانی کودک سال‌هاست در ایران از سوی دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کودک و نوجوان و با محوریت کانون مورد توجه قرار گرفته است، این رویداد را فرصتی برای تاکید بر این مهم دانست که  کودکان و خواسته‌های‌شان بسیار با اهمیت است و آن‌ها تصویر روشنی از آینده جهان‌اند و نادیده گرفتن کودکان یعنی نادیده انگاشتن آینده کشور.
رهنما پاس‌داشت حرمت روزهای سوگواری مذهبی و پرهیز از برگزاری برنامه‌های حضوری و توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اجرا و پخش برنامه‌های اینترنتی و تلویزیونی و مشارکت سازمان‌ها، وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی با رعایت همین اصول را از مهم‌ترین نکته‌هایی دانست که در برنامه‌های امسال هفته ملی کودک مورد توجه کانون و دیگر دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کودک قرار می‌گیرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون همراهی صدا و سیمای جمهوری اسلامی به‌ویژه شبکه امید را در برگزاری این رویداد بسیار گسترده عنوان کرد و از ضبط و پخش یک برنامه تلویزیونی با مشارکت کانون با عنوان «کانون امید» خبر داد که هر روز طی این هفته از این شبکه پخش می‌شود.
رهنما یادآور شد که سایت‌ها و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی نیز در این روزها با هشتگ #بچه‌های_اربعین تلاش می‌کنند مطالب جالب، جذاب و مورد نیاز بچه‌ها را تولید و تامین خواهند کرد و فیلم‌ها و لینک‌های مناسب کودکان را منتشر یا بازنشر و از ظرفیت پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد جذابیت و آموزش کودکان در این روزها استفاده می‌کنند.
به‌گفته‌ی وی پخش و بازنشر فیلم نمایش‌ها و تئاترها، فیلم‌های سینمایی و انیمیشن ویژه کودکان، نمایش نقاشی‌های کودکان با موضوع اربعین در سطح تهران و دیگر شهرهای ایران با همکاری شهرداری‌های کشور همچنین انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری در پایان از راه‌اندازی سایت فروش اینترنتی محصولات و کتاب‌های کانون با ارایه ۲۵ درصد تخفیف برای کتاب طی هفته و گشایش و کلنگ‌زنی چندین مرکز فرهنگی‌هنری و مراکز علمی کانون در شهرهای مختلف کشور در روزهای نخست هفته ملی کودک از جمله در استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و… خبر داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.