تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

تکثیر ماهیان گرمابی در پلدشت

  • کد خبر : 15142
  • 25 خرداد 1399 - 8:29
تکثیر ماهیان گرمابی در پلدشت
مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی (کپورماهیان) در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت آغاز شد.

محمد باقر قریشی با اشاره به آغاز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی (کپورماهیان) در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت اظهار داشت: در این راستا همه ساله به منظور حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان منابع آبی استان انواع کپور ماهیان از جمله کپور ، فیتوفاک، بیگ هد و آمور در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت تکثیر و در دریاچه های پشت سدهای استان و سایر منابع رهاسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری در این مرکز ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع کپور ماهیان تکثیر و پرورش یابد.

مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزود:این بچه ماهیان بعد از طی ۵ ماه دوره پرورش و رسیدن به اوزان ۱۰گرم در ده منبع آبی استان و منابع آبی استان‌های همجوار و بیش از ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سطح استان رهاسازی می‌شوند.

قریشی خاطر نشان کرد: امسال سقف تولید لارو از ۳۴ میلیون قطعه به ۳۵  میلیون قطعه افزایش یافته و هدف تنوع بخشی به گونه های ماهیان اقتصادی در سال جهش تولید است.

وی اذعان کرد: تولیدات آبزیان استان علاوه بر مصرف داخلی، مازاد تولید به استان‌های همجوار و کشورهای همسایه از جمله عراق، نخجوان و ارمنستان صادر می‌شود و برآورد می‌شود در سال جاری یک میلیون دلار از محل صادرات آبزیان عاید کشور شود.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.