تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

صدور سندهای تک‌برگ مالکیت طی ۴۸ ساعت در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 12448
  • 06 دی 1398 - 17:46
صدور سندهای تک‌برگ مالکیت طی ۴۸ ساعت در آذربایجان‌غربی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: صدور اسناد تک‌برگ ظرف مدت ۴۸ ساعت در سطح استان انجام می‌شود زیرا این اسناد به تهیه نقشه و جانمایی نیاز ندارد.

 

امیر جوان‌کیا با بیان اینکه صدور اسناد تک‌برگ ظرف مدت ۴۸ ساعت در سطح استان انجام می‌شود اظهارکرد: هزینه تعویض اسناد رایگان بوده زیرا از بابت تهیه نقشه عملیاتی صورت نمی‌گیرد و تمام اطلاعات این اسناد در آرشیو الکترونیکی موجود است.

 

وی افزود: همچنین صاحبان اسناد دفترچه‌ای می‌توانند برای تک برگ کردن این اسناد اقدام کنند و طی هفت روز آنها را تحویل بگیرند.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هزینه تعویض اسناد دفترچه‌ای و صدور سند تک برگی ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان است و در سریع‌ترین زمان ممکن اسناد آماده می‌شود و به دست صاحبان املاک می‌رسد.

 

جوان‌کیا با اشاره به اینکه صدور سند تک‌برگ از شهریور سال ۱۳۸۹ در استان آغاز شد، خاطر نشان کرد: طرح تعویض اسناد دفترچه‌ای و صدور سند تک برگ در برنامه پنج ساله ششم توسعه یکی از ملزومات قانونی است و برای تثبیت مالکیت اراضی و واحدهای مسکونی اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک‌برگی تبدیل می‌شود.

 

وی  ادامه داد: این اسناد دارای ایمنی بالایی نسبت به اسناد قبلی بوده و موارد امنیتی به کار رفته در این اسناد باعث می‌شود تا جعل این اسناد بسیار مشکل شود که این امر بروز تخلفات بخش اسناد را کاهش می‌دهد.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی اذعان داشت: پالایش اسناد مالکیت، رفع مشکلات در اسناد، بهره‌مندی از نقشه‌های یوتی‌ام (UTM) و سهولت در تعیین وضعیت مکانی املاک از مهمترین مزیت‌های اجرای این طرح است.

 

جوان‌کیا گفت: شهروندان و صاحبان اسناد دفترچه‌ای قبل از اینکه این طرح اجباری شود در اسرع وقت نسبت به تعویض دفترچه‌های خود اقدام کنند تا برای تمامی املاک و زمین‌های استان سند تک برگ کاداستر صادر شود.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.