تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

ضرورت اجرای تدابیر رهبر انقلاب برای کنترل کرونا

  • کد خبر : 17199
  • 09 آبان 1399 - 10:21
ضرورت اجرای تدابیر رهبر انقلاب برای کنترل کرونا
جلسه پیگیری دستورات مقام معظم رهبری در قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در استان آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و مسئولین ارشد استانی در حوزه اجرایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گوروش و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه  جلسه پیگیری دستورات مقام معظم رهبری در قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در استان آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و مسئولین ارشد استانی در حوزه اجرایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با ذکر اهمیت پرداختن به مطالبات و دستورات مقام معظم رهبری برای تسریع در شرایط مقابله با ویروس کرونا گفت : تشکیل جلسه ستاد ملی کرونا با حضور مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این موضوع و تسریع در عملکرد مسئولین در کشور دارد فلذا از همه مسئولین در استان انتظار داریم نسبت به  اجرایی شدن این دستورات و انسجام بیشتر و افزایش مشارکت مردم  در مقابله با ویروس کرونا همه تلاش خود را بکار بگیرند.

وی افزود : استفاده از ظرفیت مردم ، روحانیت ، مساجد و پایگاه های بسیج در پیشگیری از این ویروس ضروری است و در کنار این اقدامات باید کمک های مؤمنانه و رسیدگی به اقشار کم درآمد و آسیب دیده بر اثر کرونا نیز احیا و پیگیری گردد.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از اقدامات انجام گرفته در حوزه بهداشت و درمان و اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونا  در استان افزود : خدمات انجام گرفته در حوزه های مختلف بخصوص  در بخش بهداشت و درمان باید بخوبی به اطلاع مردم رسانده شود چرا که عملکرد استان در  جذب امکانات و افزایش زیرساخت های درمانی در سال های اخیر  قابل توجه و مؤثر بوده است فلذا باید نسبت به آگاه سازی مردم و ایجاد امید و نشاط در جامعه همه توان خود را به کار بگیریم .

وی افزود : با توجه به افزایش روند ابتلای این بیماری و تعداد فوتی ها در کشور  فرهنگ رعایت شیوه نامه های بهداشتی  باید در میان  مردم بخوبی اجرایی شده و با نظارت دقیق تر و جدی تر  شاهد کاهش روند ابتلای مردم به این ویروس باشیم و در کنار آن تلاش کنیم  با روش های جدید هم در حوزه مقابله با این ویروس و هم در ادامه دادن به  طرح کمک ها مؤمنانه  به کمک به اقشار آسیب دیده بپردازیم .

در ادامه این جلسه مصطفوی معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی ضمن تأکید بر اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری افزود : اقناع سازی مردم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جهت کاهش ابتلا بسیار ضروری است و مردم باید بدانند با بی توجهی به این بیماری نمیتوان با این ویروس مقابله کرد فلذا ضمن تمدید محدودیت های کرونایی در هفته پیش رو امیدواریم روند کاهشی ابتلا و فوتی را در استان شاهد باشیم .

وی افزود : بر اساس فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری  و تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در کشور امیدواریم انسجام بیشتری را در جهت اجرایی و عملیاتی کردن مصوبات ستاد شاهد باشیم.

دکتر محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی  استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه به انسجام درونی در عملیاتی کردن دستورات حاکمیتی  برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کره و گفت : فرمایشات مقام معظم رهبری کاملا با مبنای علمی و کارشناسانه مطرح شده و باید عملی شود  و برای اجرای هر چه بهتر این دستورات انسجام و هماهنگی برای  پیاده سازی مصوبات ستاد ملی کرونا در استان ضروری بنظر میرسد . انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.