تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

هفت هزار و ۵۰۰ لیتر پلاسما از مهاباد به اتریش صادر شد

  • کد خبر : 12470
  • 07 دی 1398 - 8:49
هفت هزار و ۵۰۰ لیتر پلاسما از مهاباد به اتریش صادر شد
رییس اداره انتقال خون مهاباد گفت: هفت هزار و ۵۰۰ لیتر پلاسما امسال از پایگاه انتقال خون این شهرستان برای تامین داروهای مشتق از پلاسما به اتریش صادر شده است.

داود نصرارکن با بیان اینکه هفت هزار و ۵۰۰ لیتر پلاسما امسال از پایگاه انتقال خون این شهرستان برای تامین داروهای مشتق از پلاسما به اتریش صادر شده است، تصریح کرد: این مقدار از پلاسما در قالب ۳۷۵ باکس خون طی قراردادی که با یک شرکت اتریشی منعقد شده است در اختیار آنها قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه پلاسمای خون مانند مواد اولیه تولید داروهای مشتقات پلاسما است خاطر نشان کرد: این اقدام نقش مهمی در کاهش قیمت داروها و تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دارد که به ازای پلاسما صادر شده داروهای حاصل از مشتقات آن به داخل کشور وارد می‌شود.

 

رییس اداره انتقال خون مهاباد اذعان داشت: امروز بر اساس توصیه‌های جهانی و با توجه به عوارض و گرفتاری‌هایی که خون و فرآورده‌های خونی دارد، بجز در موارد خاص از جمله خونریزی‌های وسیع، تزریق خون کامل ممنوع شده است.

 

نصرارکن با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌ها صعب‌العلاج مانند سرطان‌ها با استفاده از داروهای مشتق از پلاسما، درمان و کنترل می‌شوند، اظهار کرد: اکنون خون تبدیل به فرآورده‌های مختلفی شده و بیماران اجزای مختلف فرآورده‌های خونی مانند گلبول قرمز، پلاسما،‌ پلاکت و فاکتورهای انعقادی متعددی که از خون استخراج می‌شود را دریافت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه این اداره دارای استاندارد اروپا برای تولید و صادرات فرآورده‌های خونی است، تاکید کرد: تحویل پلاسمای خون به کشورهایی که توانایی تولید داروهای مشتق از پلاسمای خون دارند برای کشور موجب حفظ ارز و کاهش هزینه‌های دولت در تامین این داروها خواهد شد.

 

رئیس اداره انتقال خون مهاباد با دعوت از اقشار مختلف مردم برای اهدای خون، افزود: ذخائر بانک خون این پایگاه با کاهش خون و فرآورده‌های خونی مواجه شده و برای جبران این کاهش نیاز است افراد از همه گروه‌های خونی با مراجعه به پایگاه انتقال خون این شهرستان برای اهدای خون مراجعه کنند.

 

نصرارکن گفت: با توجه به مصرف بخشی از خون‌های ذخیره شده توسط بیماران نیازمند، هم‌اکنون این پایگاه به تمام گروه‌های خونی برای ذخیره و مصرف بیماران احتیاج دارد.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.