تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

واحدهای بوم‌گردی آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد

  • کد خبر : 12169
  • 20 آذر 1398 - 15:13
واحدهای بوم‌گردی آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: واحدهای بوم‌گردی فعال استان از ۱۲ واحد در سال گذشته به ۲۴ واحد در سال جاری رسیده که این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

جلیل جباری در حاشیه نشست صمیمی با هنرمندان شهرستان اشنویه بیان کرد: هم اکنون ۲۴ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در روستاهای این استان وجود دارد و ۲۰ واحد دیگر نیز در حال راه‌اندازی است.

 

وی افزود: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای برخوردار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در اولویت‌ فعالیت‌های گردشگری این استان قرار دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: رویکرد اصلی در این اداره‌کل، حرکت به سمت موزه‌های تخصصی بوده ، که در این راستا ۱۵ موزه در استان فعالیت می‌کند و علاوه بر آنها راه اندازی موزه‌های طب، مدرسه فرهنگ، موزه قاجار اشنویه و کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

 

جباری با بیان اینکه ماندگار ساختن روستاییان در روستاها و جلوگیری از خالی شدن آنها از اهداف مهم راه اندازی اقامتگاه های بوم‌گردی است تصریح کرد: این صنعت مهاجرت معکوس را رقم زده و به جای مهاجرت از روستا به شهر، مهاجرت از شهر به روستا را موجب می شود.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.