تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

کاهش دما تا روز شنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

  • کد خبر : 15840
  • 09 مرداد 1399 - 12:36
کاهش دما تا روز شنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش بینی استانی، کاهش دما در استان تا روز شنبه ادامه دارد.

مهدی کریمی بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، شهرستان مهاباد با دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و شهرستان چالدران نیز با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بود و دمای ارومیه نیز ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.

وی با اشاره به بارش ۲ میلی‌متری باران در ماکو طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: با عبور امواج کم دامنه از سطح میانی جو منطقه از روز سه‌شنبه، رگبارهای کوتاه مدت و خفیف باران و رعد و برق در برخی مناطق شمالی و مرکزی استان آغاز شده و تا روز شنبه ادامه دارد.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت این امواج بیشتر در ساعت‌های بعد از ظهر شمال و مرکز استان را پوشش می‌دهد و وزش باد پدیده غالب جنوب استان خواهد بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.