تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

۱۲ میلیارد تومان برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه اختصاص یافت

  • کد خبر : 17220
  • 11 آبان 1399 - 8:21
۱۲ میلیارد تومان برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه اختصاص یافت
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۱۲میلیارد تومان برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه اختصاص یافته است.

سید محسن حمزه لو در نشست خبری با اصحاب رسانه که درحاشیه دریاچه ارومیه برگزارشد، افزود: طبق مصوبه، ۱۵ درصد از عوارض دریاچه ارومیه صرف تامین و نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه می شود که طبق آخرین آمار تاکنون ۱۲ میلیارد تومان به نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه( پل شهیدکلانتری) اختصاص یافته است. 
وی با اشاره به اینکه پل میانگذر دریاچه ارومیه به طول ۱۷۰۰متر در سال ۸۸به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد:  از سال ۹۴ و با استقرار عوارضی به طور رسمی ۱۵ درصد از عوارض پل میانگذر دریاچه ارومیه صرف نگهداری پل میانگذر دریاچه می شود.
حمزه لو با تاکید بر اینکه از امسال ۱۵ درصد عوارض نگهداری بر عهده راه و شهرسازی آذربایجان غربی قرار می گیرد، تصریح کرد: ظرف دو ماه آینده آخرین  وضعیت پل، عرشه ها و پایه پل بررسی می شود تا نگهداری و بروز رسانی پل انجام شود.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تا چند سال گذشته وضعیت آزاد راه ارومیه-تبریز از لحاظ آزاد راه یا بزرگراه بودن مشخص نبوده متولی خاصی برای نگهداری نداشته است.
وی درخصوص وجود آسیب احتمالی در خاکریز پل نیز یاد آور شد: در عرشه پل هیچگونه مشکلی وجود ندارد و درخصوص آسیب احتمالی محل اتصال پل به خاکریز نیز تا زمانی که مشاور نظر دهد نمی توان این موضوع را رد یا تایید کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.