تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

۲۰ طرح گردشگری و میراث فرهنگی در استان آماده بهره‌برداری شد

  • کد خبر : 16183
  • 31 مرداد 1399 - 12:50
۲۰ طرح گردشگری و میراث فرهنگی در استان آماده بهره‌برداری شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ طرح گردشگری و میراث فرهنگی با مجموع سرمایه‌گذاری ۸۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در استان آماده بهره‌برداری شد.

جلیل جباری بیان کرد: با افتتاح طرح‌های حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در هفته دولت برای ۲۴۷ نفر در سطح آذربایجان غربی، اشتغال ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: در حوزه گردشگری ۱۲ طرح در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که مجموع سرمایه‌گذاری شده در این حوزه ۷۴۲ میلیارد ریال است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طرح‌های افتتاحی حوزه گردشگری شامل ۲ هتل با ظرفیت ۴۵ اتاق و ۸۶ تخت اقامتی در ارومیه و قطور، پنج واحد بوم‌گردی در ماکو، شوط و سردشت، سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در ارومیه و بوکان، یک مجتمع گردشگری با ۲۴ سوئیت و ۵۰ تخت اقامتی و یک مجتمع سلامت و تندرستی در ارومیه است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از هفت طرح در حوزه میراث فرهنگی با سرمایه‌گذاری ۷۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اظهار داشت: مرمت کاخ‌موزه باغچه‌جوق و پل قلعه‌جوق ماکو، مرمت مقبره آل‌یعقوب و ساماندهی و محوطه‌سازی کلیسای سورپ‌سرکیس خوی، مرمت راسته پنیرفروشان بازار ارومیه، افتتاح موزه علم و تکنولوژی و رونمایی از اشیای مرمت شده در خوی و ارومیه طرح‌های این حوزه به شمار می رود.

جباری با اشاره به تجهیز و راه‌اندازی کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در خوی بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای تجهیز این کارگاه ۹۰۰ میلیون ریال بوده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.