تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

۳۰۰ خبرنگار حق التحریر استان نیازمند حمایت مالی ویژه هستند

  • کد خبر : 14467
  • 05 اردیبهشت 1399 - 6:49
۳۰۰ خبرنگار حق التحریر استان نیازمند حمایت مالی ویژه هستند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ۳۰۰ خبرنگار حق التحریر در سطح استان با مشکلات مالی زیادی گریبانگیر بوده و نیازمند حمایت ویژه هستند.

حجت الاسلام ناصر خدایاری در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران در زمینه اطلاع رسانی مبارزه با بیماری کرونا همواره در خط مقدم بوده و همراه مسئولان و مردم بوده‌اند بیان کرد: تنها مدافع رسانه‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در خصوص انتشار اخبار اثربخش در جامعه به جای برخورد قهری، کمک پلیس فتا در جهت تصحیح ادبیات رسانه‌ها بسیار مفید و تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: جریان سازی پشت پرده اخبارهای غلط در جامعه از سوی دشمنان در خصوص دو مناسبت سیاسی رقم خورده که یکی انتخابات مجلس بود و مورد دیگر نیز راهپیمایی روز قدس است که که باید در این خصوص رسانه‌ها و منابع رسمی شفاف‌تر و با اخبار موثق عمل کرده و به تنویر افکار عمومی بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از طریق شورای اطلاع رسانی استان نسبت به انتشار اخبار خود اقدام کنند تا با مدیریت شیوه‌های اطلاع رسانی از بروز اخبار متفاوت با رفتارهای یک طرفه رسانه‌ها جلوگیری به عمل آمده و اذهان عمومی نیز با اخبار موثق روبرو شوند.

حجت الاسلام خدایاری خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه با گسترش بیماری کرونا، ۹۷۰ مؤسسه قرآنی آسیب دیده‌اند و تقریباً تمامی انجمن‌های هنری تعطیل شده‌اند افزود: چاپخانه‌ها و خبرنگاران و روزنامه نگاران در پی شیوع کرونا از یک سو و از سوی دیگر بالا رفتن قیمت کاغذ مشکلات جدی پیدا کرده و ۳۰۰ کانون تبلیغاتی در استان تعطیل شده‌اند

وی اظهار داشت: ۳۰۰ خبرنگار حق التحریر در سطح استان با مشکلات مالی زیادی گریبانگیر بوده و نیازمند حمایت ویژه هستند چراکه در خصوص اطلاع رسانی موارد لازم در مبارزه با بیماری کرونا نیز همواره در خط مقدم و همراه مسئولان و مردم بوده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه حمایت مادی و معنوی از تمامی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ضروری بوده و باید تمهیدات ویژه‌ای برای این قشر اندیشیده شود ایجاد نظم در دستگاه‌های اطلاع رسانی استان را مهمترین هدف از برگزاری شورای اطلاع رسانی دولت در استان دانست و بر کمک‌های معیشتی و حمایتی از فعالان رسانه‌ای و فرهنگی استان تاکید کرد.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.