تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024

تلاش‌ها برای بازگشایی راه ارتباطی به ۲۴۰ روستای آذربایجان‌غربی ادامه دارد

  • کد خبر : 13281
  • 20 بهمن 1398 - 8:57
تلاش‌ها برای بازگشایی راه ارتباطی به ۲۴۰ روستای آذربایجان‌غربی ادامه دارد
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و کولاک شدید راه دسترسی به ۲۴۰ روستای استان را بسته است و تلاش‌ها برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

بصیر صادق‌پور بیان کرد: عوامل راهداری با تلاش شبانه‌روزی راه‌های اصلی و فرعی استان را در چند نوبت برف‌روبی کردند اما باوجود این تلاش‌ها هم‌اکنون راه دسترسی به ۵۰ روستای میاندوآب، ۴۰ روستای ارومیه، ۳۰ روستای مهاباد، ۳۰ روستای تکاب، ۲۵ روستای چالدران، ۲۰ روستای شاهین‌دژ، ۹ روستای سلماس و تعدادی روستای در دیگر شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی بسته است.

 

وی افزود: به دلیل کولاک شدید و کاهش دید افقی، ۲ محور مهاباد – بوکان (جاده برهان) و محور پیرانشهر – تمرچین نیز مسدود شده است و کولاک تردد خودروها را در بیشتر محورهای جنوبی استان با مشکل مواجه کرده است.

 

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هم‌اکنون کولاک شدید در محورهای ارومیه – اشنویه، سردشت – مهاباد، سردشت – مرز کیله، بوکان – شاهین‌دژ، شاهین‌دژ – تکاب، تکاب – ایرانخواه، تکاب – بیجار، نقده – ارومیه، نقده – پیرانشهر و… تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است و رانندگان باید از زنجیرچرخ استفاده کنند.

 

صادق‌پور از رانندگان و مسافران خواست به علت ورود موج سرما و کولاک به استان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت سفر خودرو خود را با تجهیزات زمستانی، زنجیرچرخ، سوخت کافی و وسایل گرمایشی تجیز کنند و در طول مسیر با عوامل راهداری و پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری در ۶۸ راهدارخانه‌های ثابت، سیار و استیجاری استان مستقر شده‌اند و با استفاده از ۴۲۰ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات راهداری مشغول ارایه خدمت به شهروندان هستند.

 

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: عوامل راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.