تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024

در تابستان ۳۳درصد از مصرف برق استان مخصوص بخش کشاورزی است

  • کد خبر : 14984
  • 14 خرداد 1399 - 13:52
در تابستان ۳۳درصد از مصرف برق استان مخصوص بخش کشاورزی است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: درفصل تابستان که فصل پیک مصرف برق است ، ۳۳درصد از مصرف برق استان مربوط به مشترکین بخش کشاورزی است.

اکبر حسن بکلو با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک فی ما بین سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و شرکت توزیع نیروی برق استان ، بیان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای کاهش مصرف برق در چاه‌های کشاورزی  در ساعت پیک مصرف منعقد می‌شود.

وی افزود: با انعقاد این تفاهم نامه، بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های کشاورزی که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ ظهر، یعنی ساعات پیک مصرف، پمپاژ  و موتورهای های آب خود را خاموش کنند و ساعات آبیاری خود را به ساعات پایانی شب موکول کنند رایگان محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی از ارایه ۲۰ ساعت برق رایگان به کشاورزان صرفه جوی استان در ساعات پیک مصرف خبر داد و گفت: لازم است کشاورزان صنعت برق را در تامین برق پایدار یاری کنند.

حسن بگلو خاطرنشان کرد: در فصل تابستان که فصل پیک مصرف برق است، ۳۳درصد از مصرف برق استان مربوط به مشترکین در بخش کشاورزی  است.

وی عنوان کرد: سال گذشته برای ۴ هزار مشترک برق ۱.۸ میلیارد تومان پاداش از بابت همکاری در مدیریت مصرف برق در ساعت پیک مصرف پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد: در صورت رعایت اصول مدیریت مصرف از سوی این مشترکین و کاهش استفاده در ساعات اوج مصرف می توان قدم موثری در راستای کاهش خاموشی و تامین برق مشترکین بخش کشاورزی استان برداشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.