تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 2 ذو القعدة 1445 Thursday, 9 May , 2024

۹۹درصد مشترکان برق استان شماره خود را در طرح ملی قبض سبز ثبت کرده اند

  • کد خبر : 15343
  • 07 تیر 1399 - 18:02
۹۹درصد مشترکان برق استان شماره خود را در طرح ملی قبض سبز ثبت کرده اند
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون حدود ۹۹ درصد از مشترکان برق استان در راستای اجرای «طرح ملی قبض سبز» نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کرده‌اند.

اکبر حسن‌بکلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲۱۱ مشترک برق در این استان وجود دارد که توسط ۲۰ مدیریت توزیع برق فعال، هدایت می‌شوند.

وی افزود: ۸۰.۶ درصد مشترکان و ۳۸.۹ درصد مصرف استان مربوط به انشعاب‌های خانگی، ۲.۷ درصد مشترکان با هشت درصد مصرف مربوط به انشعاب عمومی، ۱.۷ درصد مشترکان با ۲۳ درصد در ساعات عادی و ۳۳ درصد در ساعات اوج مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ادامه داد: مشترکان صنعتی، تجاری و روشنایی معابر هرکدام به ترتیب ۱۸.۲ درصد، ۸.۷ درصد و ۶ درصد مصرف برق در استان را به خود اختصاص می‌دهند.

حسن بکلو اظهار کرد: بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های کشاورزی که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ ظهر که ساعات پیک مصرف است، پمپاژ و موتورهای آب خود را خاموش و زمان آبیاری خود را به ساعات پایانی شب موکول کنند، رایگان محاسبه می‌شود.

وی تاکید کرد: یعنی این مشترکان به ازای چهار ساعت کاهش مصرف، از ۲۰ ساعت مصرف رایگان برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: همچنین شرکت برق برای مشترکانی که در این مدت همکاری لازم را با این شرکت داشته اند، پاداشی در نظر گرفته است که نرخ تعرفه اوج بار و مقدار انرژی کاهش یافته جمع می‌شوند و به عنوان پاداش در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

حسن بکلو گفت: استفاده از لامپ‌های ال ای دی و کم مصرف به جای لامپ‌های رشته‌ای در تامین روشنایی، استفاده از سیستم آبیاری جدید، برخورداری از الکتروپمپ‌های شناور و پربازده به جای الکترو پمپ‌های شف و غلاف و سرویس و بازدید دوره‌ای از تجهیزات الکتریکی راه‌کارهای مناسب برای کاهش مصرف آب و برق در بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: در صورت رعایت اصول مدیریت مصرف از سوی مشترکان و کاهش استفاده در ساعات اوج مصرف می‌توان قدم موثری در راستای کاهش خاموشی و تامین برق مشترکان بخش کشاورزی و خانگی استان برداشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اظهار داشت: تاکنون حدود ۹۹ درصد از مشترکان برق استان در راستای اجرای «طرح ملی قبض سبز» نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کرده‌اند.

حسن‌بکلو اظهار داشت: مشترکان برق استان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کنند.

وی اعلام کرد: ارسال شماره اشتراک به سامانه پیامکی /۱۰۰۰۰۴۴۱۱۲۱ / یا مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ICT  روستایی‌ دفاتر خدمات فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی برای اعلام شماره همراه و شماره اشتراک از دیگر روش‌های ثبت شماره در سامانه شرکت برق است.

وی بیان کرد: با حذف قبوض کاغذی صورت‌حساب برق مصرفی هر مشترک از طریق پیامک برای مشترکان ارسال می‌شود و مشترکان باید در اسرع وقت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: همچنین براساس آمارهای به دست آمده ۳۰ درصد مشترکان برق آذربایجان‌غربی از اپلیکیشن اداره برق برای دریافت خدمات استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.