تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024

۹۷ درصد روستاهای استان دارای پوشش ارتباطی هستند

  • کد خبر : 16095
  • 25 مرداد 1399 - 10:43
۹۷ درصد روستاهای استان دارای پوشش ارتباطی هستند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۱۳۷ روستای استان تحت پوشش بستر ارتباطی اپراتورهای مخابراتی هستند.

قاسم جلیلی نژاد بیان کرد: ۲ هزار و ۱۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد که پوشش ارتباطی ۲ هزار و ۱۳۷ روستای این استان فراهم بوده که با این آمار ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای پوشش ارتباطی است.

وی افزود: یک‌هزار و ۳۴۹ روستا از این تعداد دارای بستر ارتباطی اپراتور ایرانسل  و در ۲ هزار و ۸۶ روستا بستر اپراتور همراه اول وجود دارد و  در برخی روستاها هر ۲ بستر ارتباطی موجود است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: بعد از پایش ارتباطی روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت میدانی درصدد رفع مشکلات ارتباطات روستاهای فاقد پوشش هستیم.

جلیلی نژاد خاطرنشان کرد: ۵۹ روستای استان، پوشش ارتباطی ندارد که این موضوع در قالب طرح USO به اپراتورهای ارتباطی به صورت پیمانکاری واگذار شده است.

وی  با اشاره به طرح‌های اجرا شده برای توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در این استان گفت: سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف کاهش شکاف دیجیتالی در استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ادامه داد: وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف است ۸۰ درصد روستاهای کشور را به شبکه ملی اطلاعات وصل کند که تا به امروز اتصال ۷۵ درصد از روستاهای آذربایجان‌غربی تحقق یافته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.