تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024

رهروان امام حسین(ع) باید برای احیای امربه معروف و نهی از منکر تلاش کنند

  • کد خبر : 16189
  • 01 شهریور 1399 - 8:25
رهروان امام حسین(ع) باید برای احیای امربه معروف و نهی از منکر تلاش کنند
امام جمعه سلماس گفت: امربه معروف ونهی ازمنکر از واجبات دین اسلام است وکسانی که راه امام حسین را قبول دارند باید در احیای این فریضه درجامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی در جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر سلماس با تسلیت ایام عزاداری محرم الحرام بیان کرد: قیام سروروسالار شهیدان بخاطر احیای فریضه امربه معروف ونهی ازمنکر بود و امام درموقع حرکت به کربلا فرمود هدف ازقیام بخاطر اصلاح دین جدم بوده است .

وی افزود: امام حسین یقین داشت که با نیروی اندک درمقابل لشکر یزید شکست خواهد خورد ولی هدف امام حسین درس شجاعت وایثار واحیای دین بود.

فرماندار سلماس نیز دراین جلسه گفت: دشمنان ازماهها تلاش داشتند تا عزاداری امام حسین را تضعیف کنند ومردم بخاطر ویروس منحوس کرونا از عزاداریهای امام حسین فاصله داشته باشند، ولی این مردم با تاکید و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسمات عزای امام حسین را انجام خواهند داد .

علی اکبر عسگری اظهار کرد: باید در عزاداریها ازخرافه پرستیها پرهیزکنیم چراکه بزرگترین هدف دشمنان در طول تاریخ  ایجاد خرافه پرستی در اعتقادات دینی بوده و نقش روحانیون ومداحان در اینخصوص بسیار سنگین است و باید در بیان مطالب مستدل و به دور از خرافه حداکثر تلاش خود را بکنند.

وی درپایان از مداحان وبرگزارکنندگان مراسمات عزاداری خواست نسبت به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا احترام بگذارند و عزاداران همراه خود را به رعایت هر چه دقیق تر این دستورالعمل ها ترغیب کنند .

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.