تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024

ایمان و اعتقاد اصحاب امام حسین را الگو زندگی خود قرار دهیم

  • کد خبر : 16315
  • 09 شهریور 1399 - 11:10
ایمان و اعتقاد اصحاب امام حسین را الگو زندگی خود قرار دهیم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ایمان و وفاداری اصحاب امام حسین را در زندگی سرمشق قرار دهیم.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در آئین سوگواری روز تاسوعا با اشاره به اینکه اصحاب اباعبدالله همگی انسانهای بابصیرت، الهی و افراد دینداری بودند که تا آخرین لحظه نسبت به امام وفادار بودند،بیان کرد: در زیارات تعابیر مختلفی نسبت به اصحاب امام حسین به چشم می خورد که نشان از مقام بزرگ و والای این اصحاب است.

وی بااشاره به اینکه ایمان و اعتقاد اصحاب امام حسین در اوج بود، ادامه داد:  باید اصحاب امام حسین الگو و سرمشق برای ما باشند و باید در زندگی از نظر ایمان و اعتقاد از آنها الگو بگیریم و انسانهای مستحکمی باشیم.

امام جمعه ارومیه بااشاره به اینکه برخی افراد با کوچکترین مظاهر دنیا و با کمترین فشار و سختی سست می شوند و ایمانش متزلزل می شود اما برخی ایمانها ثابت و محکم است و در وجود انسان نفوذ کرده است، تاکید کرد: باید از اعمالی که ایمان انسان را سست می کند فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه معصیت و حرام ایمان انسان را تضعیف می کند، تصریح کرد: علت اینکه خداوند برخی از اعمال را حرام و مکروه کرده اینست که پرداختن به این امور ایمان را به مرور تضعیف می کند و گرنه خداوند بی نیاز از عبادت و اطاعت است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: باید نسبت به عمل به احکام دین حساس باشیم چون این احکام روی وجود انسان اثر می گذارد و ایمانش را تقویت می کند.

وی بر خواندن نماز اول وقت و برپایی نماز جماعت تاکیدکرد و گفت: نماز انسان  را به وجود بی نهایت الهی وصل می کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.