تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024

آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را در دریافت سند مالکیت اوقاف کسب کرد

  • کد خبر : 16818
  • 11 مهر 1399 - 8:00
آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را در دریافت سند مالکیت اوقاف کسب کرد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: این استان با اقدامات مناسب انجام شده در راستای دریافت اسناد مالکیت املاک وقفی، رتبه نخست کشوری را طی نیمه اول امسال از آن خود کرد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۲۳ رقبه وقفی در آذربایجان غربی دارای سند شده که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۱۷۰۰ سند مالکیت تک برگی برای موقوفات در آذربایجان‌غربی صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین ۱۷۰ سند دفترچه ای در این مدت به تک برگ تبدیل شده و ۱۱۰ سند شمیم به ادارات ثبت و اسناد تحویل و آماده صدور اسناد مالکیت است.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به این که در شهرستان سلماس نیز اقدامات قابل توجهی در راستای سند دار کردن موقوفات انجام شده، خاطرنشان کرد: ۲۵۰ مورد از موقوفات سلماس نیز در شش ماهه اول سال جاری بصورت تک برگی سند دار گردید.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار موقوفه و افزون بر ۳۶ هزار رقبه در آذربایجان غربی وجود دارد که بخش قابل توجه آن توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه مدیریت می شود.

فرماندار سلماس نیز در این نشست با بیان اینکه هم اکنون فرهنگ وقف در بین شهروندان سلماسی نهادینه شده است، اضافه کرد: کاربری این موقوفه مطابق نظر واقف انجام و درآمد حاصل از این اقدام مطابق با نیت و نظر واقف هزینه می شود.

علی اکبر عسکری با اشاره به افزایش روز افزون تعداد موقوفه ها در سلماس اظهار کرد: علت این امر جلب و ایجاد اعتماد در شهروندان سلماسی است که توسط عملکرد مطلوب اداره اوقاف در زمینه اداره موقوفه ها مطابق نظر واقفان انجام شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.